Na een grondige doelgroepenanalyse, krijgen we een diepgaand overzicht welke mensen we willen bereiken. We gaan na wie jouw specifieke doelgroep is, waarin ze geïnteresseerd zijn en op welke kanalen ze het meest online tijd spenderen. Dit doen we a.d.h.v. persona’s.
Daarnaast brengen we de doelstellingen in kaart. Gaan we resoluut voor naamsbekendheid, willen we meer videoweergaven of is het de bedoeling dat we mensen op onze website krijgen om zo conversies te stimuleren?
We maken de advertentie op volgens de grafische regels van de kunst. We zorgen voor een aantrekkelijke advertentie, opgemaakt vanuit een strategisch perspectief uiteraard. We plaatsen het bericht online en boosten de post naargelang de afgesproken advertentieperiode.
Loopt de boostcampagne ten einde? Dan krijg je een grondig rapport met daarin alle resultaten van de campagne.
In vergelijking met advertenties in kranten en tijdschriften kan een bedrijf via Social Advertising doelgerichter gaan adverteren aangezien de advertenties worden getoond aan een specifieke doelgroep. De targetmogelijkheden zijn dan ook zeer uitgebreid.
Door die ‘targetting’ zorg je ervoor dat de juiste mensen de juiste boodschap te zien krijgen. Zo kan je o.a. mensen bereiken op basis van hun leeftijd, geslacht, interesses, functie, de grootte van het bedrijf waarin ze werken, in welke sector ze werken en ga zo maar door.
Grote advertentiebudgetten zijn niet nodig. Met een kleiner budget bereik je immers al een pak mensen. Hoe groter het budget, hoe groter het bereik, uiteraard. Maar het budget wordt ook doelgerichter gespendeerd dankzij die specifieke targetmogelijkheden.
Na afloop van de campagne krijg je een overzichtelijk rapport met daarin alle resultaten van de campagne. Je krijgt onder meer een oplijsting van het aantal bereikte personen, aantal conversies, engagement-rate, websitebezoeken, clicks op de advertentie, enzovoort.